Blog

Skab struktur i din virksomhed

eksporthus
rasmusblog

Når du driver egen virksomhed, alene eller sammen med andre, er der rigtig mange ting, der skal planlægges, holdes styr på, og nås til tiden. For at kunne give den mest optimale service til dine kunder, må virksomhedens struktur spille perfekt. Markedsføring, budgetter, finansiering og etablering, er blot nogle af de ting, du må have overblik over. Heldigvis er der hjælp at finde på nettet, som sørger for, at alle områder i din virksomhed bliver håndteret professionelt, og giver dig tid til at fokusere på dine kunder og kerneforretning. 

Et punkt, der særligt kan gemme på uforudsigelige overraskelser og være svært at få hel styr på, er handlen af udenlandsk moms. Du sidder herhjemme i Danmark, men må samtidig repræsentere din virksomhed internationalt, have styr på den udenlandske økonomi og prissætning, og forudse logistiske udfordringer, før de påvirker din forretning. Det kan firmaer som Timevat heldigvis hjælpe dig med. 

Få hjælp til professionel håndtering af udenlandsk moms 

Timevat er et internationalt økonomi- og eksporthus, der særligt fokuserer på at rådgive og hjælpe dig med at få mest ud af den udenlandske moms. På deres hjemmeside https://www.timevat.com/ får du et overblik over alle deres mange tilbud. De har tonsvis af erfaring indenfor området. Skulle du have spørgsmål, eller være i tvivl om momsregistrering, moms generelt, D-skat, momsindberetning, moms i specifikke lande eller andet, vil du med fordel kunne kontakte Timevat. Med professionel rådgivning, vil du have en fast partner, der repræsenterer din virksomhed positivt og seriøst i udlandet, samtidig med, at du kan føle dig tilpas og tryg med den internationale handel. 

Skridtene på vejen til succes 

Når du arbejder med international handel, er det vigtigt, at alt bliver gjort korrekt. Rådgivning af eksperter indenfor området, er derfor essentielt, for at opnå succes i din virksomhed. Der kan ydes hjælp til håndtering helt fra første skridt på vejen – nemlig registrering af din virksomhed i udlandet. Hvis dette udføres forkert, risikerer du at blive underlagt et regnskabs- og skattepligtskrav i det eller de lande, du arbejder med. 

Det næste naturlige skridt i processen er indberetningen. Du skal nemlig indberette intrastat, EU-salg uden moms, moms mm., men hvilken blanket er det lige, du skal bruge, og hvordan foregår det egentlig? Sørg for at få det gjort rigtigt første gang, så du ikke skal afsætte unødvendige arbejdstimer til at lave overarbejde. Du vil ofte også kunne få hjælp til at outsource og effektivisere din administration og indberetningsforpligtelser. Det kan være specielt fordelagtigt, da du i den forbindelse i højere grad vil kunne prioritere dine kunder, og sørge for, at de får den bedst mulige service. 

Næste skridt, du med fordel kan få hjælp til, er ansøgninger. At have styr på, at din virksomhed har de rette bevillinger er altafgørende. Hvis din virksomhed for eksempel har med mad eller drikke at gøre, eller du skal importere forskellige varer, så er godkendelser og registrerede importører vejen frem. Har du medarbejdere, der arbejder i udlandet, er det også vigtigt at få dette registreret.