Blog

Sådan kan du lave billig markedsføring

Krus med tryk

Det er ikke nogen hemmelighed, at det er yderst dyrt at lave markedsføring. Og derfor er det ofte et område, der ikke får den opmærksomhed, som det kræver – blandt andet fordi, der tit ikke er økonomi til de store indsatser inden for, for eksempel online markedsføring. Derfor fokuseres der enten halvt på de mange forskellige discipliner inden for området, eller også udvælges nogle få discipliner, og derfor er der nogle indsatser, der slet ikke er i brug. Og det er ærgerligt.

Derfor skal du måske gøre noget helt andet – der virker.

Gå tilbage til de tidligere så effektive metoder

Og det er netop derfor, at det kan være, at det er tid til, at du tager et kig på nogle af de metoder, der var i brug tidligere. Før det blev så populært med det online univers, har vi nemlig yderst opfindsomme, når det kommer til markedsføring. Det er for eksempel noget, der kommer til udtryk med firma merchandise, som i dag er noget, der kan give en god effekt i næsten enhver virksomhed, hvis det bringes tilbage.

Lyder det som en god ide? Så bør du tage et kig på de mange gode muligheder, der byder sig med krus med tryk.

Lad være med at smide penge ud ad vinduet

Et krus med tryk kan synes som være en meget basal ting, og dermed ikke noget, der har nogen virkning – penge lige ud ad vinduet til en kliche, kan det endda være, at du tænker. Men ikke desto mindre, så virkede det før, og derfor kan det helt sikkert også virke nu.

Der er nemlig ofte så meget støj med de online discipliner, at der kan være behov for den ro, der findes i de mest basale ting. Og det er lige præcis derfor, et krus med tryk kan være en god ide. Du skal bare bruge det effektivt.

Når du gerne vil være i top of mind

Det betyder, at du får lavet en mængde krus med tryk, som du kan dele ud for eksempel til dine medarbejdere, kunder og interesserede kunder samt interesserede og loyale tilhængere af din virksomhed.

Mange af disse vil med sikkerhed tage deres krus i brug for eksempel på arbejdspladsen, og derfor vil de helt i den blive mindet om trykket, der blandt andet kan være dit logo, dit slogan eller andet, der har betydning for din virksomhed. Og netop den påmindelse er god, idet det betyder, at du hele tiden er i deres top of mind.

Ikke en direkte effekt, men en stor virkning

Det kan også være, at der er andre, der vil spørge ind til kruset – og på den måde er du i gang med at lave en meget effektiv form for mund-til-mund markedsføring. Så selvom du måske ikke kan se en effekt med det samme, som det gør sig gældende med så mange andre marketing-discipliner, så er det noget, der kan have en meget stor virkning for dig.